Sabtu, 14 November 2009

Tika Kita Mula Bersua...

Saudari,
Manis kiranya ada isi yang mampu kuungkapkan,
Ada bicara yang mampu kuluahkan,
Ada kata yang mampu kulontarkan,
Tika kita mula bersua.

Saudari,
Molek kiranya ada cerita yang mampu kucoretkan,
Ada ceritera yang mampu kunukilkan,
Ada buah yang mampu kulakarkan,
Tika kita mula bersua.

Namun saudari,
Tika kita mula bersua,
Tiada apa yang mampu kuungkapkan,
Tiada apa yang mampu kuluahkan, kulontarkan,
Hatta mencoret sedikit ceritera pun tidak mampu kunukilkan.

Aku sedar,
Aku bukan siapa-siapa yang layak melakarkan cinta,
Aku bukan siapa-siapa yang layak mengutip syahdu asmara,
Aku bukan siapa-siapa yang layak menagih kasih,
Apatah lagi mendapatkan tempat di sudut hatimu.

Namun saudari,
Izinkan aku mendekatimu,
Izinkan aku berkongsi kisah denganmu,
Izinkan aku bertukar-tukar idea denganmu,
Izinkan aku membantu sedaya kumampu,
Walau secebis...

Aku akui,
Mungkin aku tak mampu buatkan saudari gembira,
Tak layak untuk temani saudari bila berduka,
Bukan juga sahabat baik untuk berbicara,
Tapi,
Walaupun sekadar biasa
Kebahagiaan saudari, kebahagiaan aku jua.

Sebelum kakiku melangkah pergi, saudari,
Aku ingin berkongsi harap,
Agar tarikh keramat 14 Mac 2009,
Menjadi ingatan,
Yang mana, tarikh itulah,
Kita mula bersua,
Walaupun hanya di corong cuma...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan