Selasa, 3 November 2009

Ahlan Wa Sahlan Wa Marhaban Bikum


Assalamualaikum dan salam perkenalan buat tetamu ruangan yang dihormati...

Moga-moga kesempatan masa yang diberi oleh-Nya buat masa ini, dapat kita manfaatkan untuk tujuan muhasabah diri kita sebagai umat yang kadang kala alpa dengan keduniaan...

Oleh yang demikian, saya berharap agar ruangan ini dapat dimanfaatkan oleh insan-insan yang mahu dan berkesempatan untuk berkongsi ceritera suka duka serta masalah dalam menempuh hidup yang serba mencabar ini.

Jika dilihat, manusia hari ini mudah terikut-ikut dengan budaya sekular yang sudah mendapat tempat di hati remaja tanpa memikirkan impak dan implikasinya terhadap kehidupan pada masa akan datang. Justeru, sebagai anak watan yang cakna dengan polemik ini, tidak salah kiranya ruangan ini menjadi wadah dan medium dalam merencanakan segala rencah kehidupan sebagai ramuan terkini dalam mendapatkan hidangan bermutu.

Sudah tiba masanya untuk anak-anak muda bangun dan bangkit dari lena yang berpanjangan. Ayyuhasy syabab, ta'al. Hayya, hayya... Jangan sampai remaja yang leka pada hari ini terus hanyut dalam kancah hina. Jangan sampai belia yang hidup pada hari ini terus lenyap dalam lembah kemaksiatan yang akhirnya menutup hiba segala kegemilangan yang terlakar oleh umat Islam terdahulu.

Oleh yang demikian, wahai rakan-rakanku, kita kongsilah apa sahaja kisah dan cerita hati dalam ruangan ini supaya apa yang kita kongsikan itu mendapat keberkatan dan memberi iktibar kepada manusia yang lain. InsyaAllah, bagi insan-insan yang memahami suara hati anda, mereka akan berfikir selaku manusia yang waras. Sekian, terima kasih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan