Sabtu, 20 Julai 2013

Kentut Si Menantu

Aku baru kahwin dan tinggal berdua sahaja dengan bini aku. Aku ni ada tabiat suka makan telur rebus. Tak tau lah kenapa, sedap agaknya. Sejak aku kahwin, tabiat tu kurang sikit sebab bini aku masak sedap-sedap. Jadi, dah lama juga lah aku tak pekena telur rebus ni.

          Jadi, alkisah, pada bulan lepas, balik dari kerja, kereta aku rosak. Aku hubungi bini aku dan cakap yang aku balik lambat sebab kena menapak. Sebab lapar sangat, masa dalam perjalanan tu, aku singgah di kedai makan. Ada telur rebus! Apa lagi........... Aku makan nasi dengan telur rebus lah dan order lagi buat ratah. Sebelum balik, aku bungkus telur rebus pula, buat makan sambil berjalan balik. Kenyang yang amat, maklumlah balas dendam sebab lama tak makan telur rebus.

           Buka saja pintu rumah, bini aku cakap "abang, ada 'surprise'..." Sambil tersengih-sengih, dia tutup mata aku dan ikat dengan kain hitam dan pimpin aku ke meja makan. Aku pun duduk. Dia siap pesan jangan cuba-cuba nak buka ikatan. Sebenarnya, aku nak ke tandas sebab perut mula buat hal, tapi malas nak spoilkan 'surprise' bini, aku pun tahan dulu.

             Tetiba, telefon bini aku berbunyi. Dia angkat dan pergi jauh dari meja. Aku agaklah, sampai ke dapur dia pergi.

            Peluang ni! Aku pun kentut sebab dah dari tadi aku tahan. Bau boleh tahan tungkiknya sebab makan banyak telur. Ok, lagi sekali, aku pun angkat sebelah punggung dan lepas lagi satu das! PRUUUUUUTTTTTTTT! Bau memang masyuuukkkkk, aku pun tak tahan! Lama pula bini aku ni. Nak tau surprise dia, aku tunggu sajalah. BTapi, aku rasa nak kentut lagi. Aku bangun, tonggeng dan PROOOOTTTTTTT!!.. Fuhhhh lega. Bau macam bangkai! Dekat 2-3 minit, baru bau hilang.

            Lepas tu, bini aku datang dan cakap minta maaf sebab lambat. Dia pun jerit 'SURPRISE!! HAPPY BIRTHDAY ABANG!!' Lupa pula hari ni birthday aku. Dia suruh aku buka kain penutup mata, aku buka. Mulut aku terus terlopong...

ALAMAK!!! Aku tengok merah padam muka bapa dan mak mertua aku, adik-adik ipar aku, duduk keliling meja makan. Bos dan jiran sebelah rumah aku pun ada?! Aku nak cover malu, aku pun tanya lah bapa mertua aku, "dah lama ke bapak sampai?" Selamba saja bapa mertua aku jawab, "dah lama, sebelum kentut pertama lagi!!"
Baca yang ini, boleh hilang stress!!!!
Sumber : Laman Facebook Zamri ZH

Cik Emon : Al-mengekek lah cik Emon lepas baca post ni di FB. Kalau terkena kat batang hidung cik Emon sendiri, entahlah di mana nak letak muka ni?... Kalau boleh ditanggal, tanggal dah la muka ni, letak dalam peti sejuk... Hehehe...Semoga terhibur...~_~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan